La gran emoció
EL PROJECTE
Vivim en un món ple de normes, convencions i prejudicis. Des del moment en què naixem, ens ensenyen a valorar el que és “bell” i a distingir-ho del que no ho és, sovint seguint criteris que no hem triat nosaltres. Però, què passaria si poguéssim veure una obra d’art sense aquestes influències? Si poguéssim contemplar-la amb una mirada veritablement nova, sense filtres, i lliure de prejudicis?
La protagonista de La gran emoció representa aquesta puresa. És una nena cega que mai no ha vist un quadre, ni figuratiu ni abstracte. Quan finalment recupera la vista i observa dues obres completament diferents —una abstracta i una figurativa—, la seva reacció no està condicionada per cap norma estètica, cultural o social. Això li permet valorar-les per allò que són realment, sense jerarquies imposades.
La Gran Emoció, neix a partir de converses sobre art i intercanvi d’opinions en exposicions de pintura. El resultat, quasi sempre i sobretot quan es tracta d’obres abstractes és majoritàriament d’escepticisme. La gent vol entendre el que veu, vol trobar-hi un significat a qualsevol forma d’expressió.
Crec que totes les obres d’art expliquen històries, de fet l’altra part de la idea flueix dels meus quadres. No cal cercar una definició convencional a un mitjà d’expressió artística, tampoc cal ser un expert en art, només cal obrir-se a sentir alguna cosa semblant a la que va sentir l’artista, quan va crear l’obra. Si podem tornar a ser infants quan la contemplem, podrem començar a gaudir-la.
La Gran Emoció esdevé així una reflexió profunda sobre com ens relacionem amb l’art.
30 pàgines
Format: 15,5 x 23 cm
Enquadernació: Tapa dura
L’AUTOR I IL·LUSTRADOR, JORDI CANTARIÑO CUESTAS

Nascut a Vilassar de Mar l’any 1960.
Vaig créixer en aquesta Vila del Maresme entre el mar i la muntanya, amb un llapis a la mà i una pilota al peu. Vaig aprendre a pintar amb un artista local, en Josep Serra, era un pintor d’ofici, podia pintar mitja dotzena de quadres en un dia.
Després vaig assistir a les classes de l’escola d’arts i oficis, però em considero més autodidacta que altra cosa. De jove vam anar fent exposicions col·lectives amb amics, cercant la nostra pròpia identitat i expressant els nostres anhels; algunes vegades volia abastar-ho tot i ser amo de les meves decisions, d’altres em deixava dur pels capricis del vent.
Ara en la maduresa he volgut escriure el que una vegada vaig explicar amb el pinzell, i continuaré pintant per tenir més històries que contar.
Soc més onada que vent
i soc més mar que pescador
però també
soc més barca que mariner.
SISTEMES DE PAGAMENT
1) PayPal (en el lloc web d’edita).
2) Amb targeta de crèdit o dèbit.
En el cas que s’arribi a finançar el projecte, es procedirà a editar i maquetar el llibre i finalment es
publicarà. Una vegada es publiqui es faran les entregues dels exemplars en la presentació o s’enviarà
a l’adreça que s’indiqui.
Si el projecte no s’arriba a finançar i no es realitza el llibre es tornaran totes les aportacions als seus
mecenes.
Mecenes (22)
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€28
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15
-
€15